Przejdź do głównej zawartości

Polecane

Szybki makaron z tofu i masłem orzechowym

Makaron wege/vegan w azjatyckim stylu z tofu i sosem z masłem orzechowym. Jest pyszny, aromatyczny i zrobicie go w 20 minut.  Składniki: Makaron wok noodle - 100g Tofu - 180g Por - 1szt Czosnek - 2 ząbki Papryczka ostra - 1szt Imbir korzeń - ok 2-3cm Olej sezamowy - 1 łyżka Sezam czarny i szczypiorek do dekoracji Sos orzechowy: Masło orzechowe - 1 łyżka Sos sojowy (najlepiej ciemny) - 1 łyżka Sos ostrygowy - 1 łyżka (w wersji wegańskiej pominąć) Sok z limonki - 1 łyżeczka Cukier - 1 łyżeczka Przygotowujemy sos. Łączymy masło orzechowe, sos sojowy, ostrygowy, sok z limonki i cukier, dokładnie mieszamy. Czosnek, imbir i papryczkę kroimy w drobną kostkę. Pora kroimy w plasterki. Wrzucamy razem na rozgrzany olej sezamowy i smażymy około 2 minuty, cały czas mieszając. Tofu trzemy na tarce o grubych oczkach i dorzucamy na patelnię. Smażymy, aż tofu lekko się zarumieni, zalewamy sosem. W międzyczasie gotujemy makaron zgodnie z instrukcją na opakowaniu. Ja używałam makaronu wok noodle, ale moż

Ciasto bananowo-daktylowe z pestkami dyni

 

Ciasto bez dodatku cukru, słodkie dzięki daktylom i dojrzałym bananom. Pyszne i można jeść bez wyrzutów sumienia. 

Składniki (u mnie w keksówce 12x32cm, ale w mniejszej też wyjdzie):

  • Banan dojrzały - 3 do ciasta i 1 do dekoracji
  • Jajko - 3szt
  • Mąka pszenna - 100g
  • Mąka orkiszowa - 100g
  • Olej - 1/3 szklanki
  • Proszek do pieczenia - 1 łyżka płaska
  • Pasta daktylowa - 150g
  • Jogurt naturalny - 100ml
  • Pestki dyni - 1/3 szklanki
  • Olej do natłuszczenia formy

Ciasto piekłam w keksówce 12x32 cm, ale w mniejszej też wyjdzie.

3 banany ugniatamy widelcem. Pastę daktylową rwiemy na kawałki. Mieszamy z jajkami, olejem, jogurtem. Na końcu dodajemy mąki z proszkiem. Trochę pestek zostawiamy na dekorację, resztę kroimy na mniejsze kawałki (ja roztarłam w moździerzu). Rozdrobnione pestki wrzucamy do ciasta.
Do natłuszczonej formy wylewamy ciasto. Na górze układamy przeciętego banana i rozsypujemy pestki dyni.
 


 
 Pieczemy w 180 stopniach przez 50 minut. Po wyciągnięciu z pieca zostawiamy na 10 minut, potem wyjmujemy na kratkę do suszenia.

Ciasto jemy po ostudzeniu, najlepsze jest następnego dnia. 


 

 

Komentarze

Przepisy kulinarne

Popularne posty