Przejdź do głównej zawartości

Polecane

Gofry belgijskie

Gofry z ciasta drożdżowego - chrupiące na zewnątrz i mięciutkie w środku. Genialne na ciepło i na zimno. Smakują świetnie ze świeżymi owocami czy bitą śmietaną. Składniki: Mąka pszenna - 250g Mleko w temperaturze pokojowej - 125ml Jajka - 2szt Masło - 100g Sól - szczypta Drożdże suche - 7g Cukier waniliowy - 1 łyżeczka Cukier - 70g (oryginalnie dużo więcej, ale ja wolę mniej słodkie) Tłuszcz do nasmarowania gofrownicy Oryginalne gofry belgijskie są bardzo słodkie. Zmniejszyłam ilość cukru do 70g i gofry nadal były słodkie, ale jak dla mnie idealnie. Jeśli lubicie bardzo słodkie, dodajcie nawet 100g cukru. Masło rozpuszczamy. Dodajemy mleko i mieszamy. Mąkę mieszamy z drożdżami. Dodajemy cukier, cukier waniliowy, sól, jajka i mleko z masłem. Mieszamy całość bardzo dokładnie łyżką.   Ciasto odstawiamy w ciepłe miejsce na godzinę do wyrośnięcia. Gofrownicę natłuszczamy i nagrzewamy. Wykładamy porcje ciasta (wielkości dużej, pełnej łyżki). Pieczemy do zarumienienia zgodnie z naszymi prefer

Kokosanki budyniowe z brzoskwiniowym dżemem

Ten przepis to świetna odpowiedź na pytanie co zrobić z białek pozostałych np. po kruchym cieście. To zdecydowanie najlepsza wersja kokosanek jaką próbowałam. Są kruche na zewnątrz i miękkie w środku. Budyń poprawił konsystencję i nadał lekko waniliowego aromatu. Pychota!
 

 Składniki (na 20 sporych ciasteczek):

  • Białko jaja - 5szt
  • Kokos wiórki - 250g
  • Cukier - 100g
  • Budyń waniliowy bez cukru - 1 torebka
  • Dżem brzoskwiniowy

Białka z odrobiną cukru ubijamy. Zaczynamy od małych obrotów miksera i dochodzimy do najwyższych. Kiedy piana jest już sztywna dodajemy porcjami cukier, cały czas miksując. Dosypujemy budyń i miksujemy. Na końcu dodajemy wiórki kokosa i mieszamy łyżką, albo mikserem na małych obrotach.

Na blachę wyłożoną papierem do pieczenia wykładamy kokosanki. Najlepiej za pomocą łyżki nakładać porcję ciasta i palcami formować w niej dziurkę.


 Do dziurek nakładamy dżem. Ja używałam brzoskwiniowego.


 Pieczemy w 170 stopniach przez 30 minut. Po ostudzeniu są gotowe.


 

 

Komentarze

Przepisy kulinarne

Popularne posty