Przejdź do głównej zawartości

Polecane

Szaszłyki z halloumi i cukinią

Grill w wersji wege? Czemu nie. Te szaszłyki z serem halloumi i cukinią w pikantnej marynacie zasmakują nie tylko wegetarianom. Składniki: Ser halloumi – 500g Cukinia – 1 szt mała Olej – 2 łyżki Chilli grys – ½ łyżeczki Ser halloumi kroimy w kostkę. Cukinię myjemy i kroimy bardzo cienko - najlepiej obieraczką do warzyw. Patyczki moczymy w zimnej wodzie przez około 10 minut. Nabijamy na zmianę kostkę sera i złożony w harmonijkę plaster cukinii. Szaszłyki układamy na talerzu i smarujemy dokładnie olejem z chilli. Grillujemy z każdej strony, aż ser lekko się zarumieni.    

Babka czekoladowo-orzechowa

Pyszna i prosta babka czekoladowo-orzechowa. Jest lekka, bardzo puszysta i idealnie słodka. Dzięki mieszance do wypieku ciasta czekoladowego od Polskich Młynów zrobicie ją błyskawicznie!

Składniki:

  • Mieszanka do wypieku ciasta czekoladowego Polskie Młyny - 1szt - dostępna na stronie sklepu www.skleppm.pl
  • Jajka - 2szt
  • Masło w temperaturze pokojowej - 40g
  • Masło orzechowe - 40g (u mnie masło z kawałkami arachidów)
  • Woda - 3 łyżki
  • Orzechy włoskie - 2 garście
  • Cukier puder do posypania

Do wypieku korzystałam z gotowej mieszanki, ale trochę zmieniłam przepis z opakowania i część masła wymieniłam na masło orzechowe. Dodałam też orzechy, ale dobrze sprawdzą się także kawałki czekolady, żurawina czy rodzynki. 

Masło w temperaturze pokojowej miksujemy z masłem orzechowym. Dodajemy jajka, wodę i mieszankę. Całość miksujemy na wysokich obrotach przez 3-4 minuty, aby uzyskać gładką konsystencję. 

Orzechy kroimy w mniejsze kawałki. Dodajemy do ciasta i mieszamy łyżką.

Ciasto wykładamy do formy dołączonej do mieszanki. Pieczemy w 160 stopniach przez około 50 minut. Studzimy.

Formę w bardzo łatwy sposób możemy rozłożyć, dzięki temu nie musimy wyjmować ciasta. 

Po ostudzeniu ciasto posypujemy cukrem pudrem.

 
Post sponsorowany
 

Komentarze

Przepisy kulinarne

Popularne posty