Przejdź do głównej zawartości

Polecane

Szybki makaron z tofu i masłem orzechowym

Makaron wege/vegan w azjatyckim stylu z tofu i sosem z masłem orzechowym. Jest pyszny, aromatyczny i zrobicie go w 20 minut.  Składniki: Makaron wok noodle - 100g Tofu - 180g Por - 1szt Czosnek - 2 ząbki Papryczka ostra - 1szt Imbir korzeń - ok 2-3cm Olej sezamowy - 1 łyżka Sezam czarny i szczypiorek do dekoracji Sos orzechowy: Masło orzechowe - 1 łyżka Sos sojowy (najlepiej ciemny) - 1 łyżka Sos ostrygowy - 1 łyżka (w wersji wegańskiej pominąć) Sok z limonki - 1 łyżeczka Cukier - 1 łyżeczka Przygotowujemy sos. Łączymy masło orzechowe, sos sojowy, ostrygowy, sok z limonki i cukier, dokładnie mieszamy. Czosnek, imbir i papryczkę kroimy w drobną kostkę. Pora kroimy w plasterki. Wrzucamy razem na rozgrzany olej sezamowy i smażymy około 2 minuty, cały czas mieszając. Tofu trzemy na tarce o grubych oczkach i dorzucamy na patelnię. Smażymy, aż tofu lekko się zarumieni, zalewamy sosem. W międzyczasie gotujemy makaron zgodnie z instrukcją na opakowaniu. Ja używałam makaronu wok noodle, ale moż

Pieczony Camembert z boczkiem i karmelizowaną gruszką

Pieczony ser Camembert w boczku - chrupiący na zewnątrz i lejący w środku. Podany z gruszką karmelizowaną ze skórką pomarańczową. To bardzo proste danie, a wygląda jak z najlepszej restauracji!

Składniki na 2 porcje:

  • Ser Camembert - 2 szt (po 120g)
  • Boczek - 2 długie plastry
  • Gruszka - 1szt
  • Masło - 1 łyżeczka
  • Cukier - 1 łyżeczka
  • Skórka pomarańczowa - 1/2 łyżeczki
  • Roszponka - 2 garście
  • Borówka lub żurawina w słoiku - 2 łyżeczki

Sery nacinamy w kratkę i owijamy dookoła boczkiem. Ja miałam krótkie plasterki boczku, więc spinałam je na bokach wykałaczkami.
Ser kładziemy na folii i pieczemy w 180 stopniach 12 minut.


Gruszkę myjemy i kroimy na ćwiartki. Na patelni z grubym dnem podgrzewamy masło. Kiedy się rozpuści dodajemy cukier i po chwili gruszki. Smażymy 3 minuty pod przykryciem, co jakiś czas potrząsając patelnią. Obracamy gruszki na drugi bok i smażymy 2 minuty. Dodajemy skórkę pomarańczową i potrząsamy patelnią, aż skórka przyklei się do gruszek.


Na talerzach układamy roszponkę. Na nią kładziemy upieczony ser, łyżeczkę borówki lub żurawiny i gruszkę.

Podajemy z pieczywem.


 

Komentarze

Przepisy kulinarne

Popularne posty