Przejdź do głównej zawartości

Polecane

Makaron z indykiem i brokułami w kremowym sosie

Makaron razowy z indykiem, brokułem i suszonymi pomidorami w delikatnym i kremowym sosie z mascarpone. Proste danie, które zachwyca smakiem! Składniki na 4 porcje: Makaron razowy kolanka (u mnie orkiszowy od Nudli Śląskich ) - 200g Indyk filet - 500g Pieczarki - 300g Brokuł - 1szt Czosnek - 2 ząbki Papryka chilli - 1/2 szt (opcjonalnie) Cebula - 2szt Suszone pomidory (nie z oleju) - 25g Rozmaryn - 2 gałązki Olej - 1 łyżka Pieprz ziołowy - 1/2 łyżeczki Kumin mielony - 1/2 łyżeczki Pieprz i sól do smaku Mascarpone - 120g Indyka kroimy w kostkę, pieczarki na ćwiartki, brokuł dzielimy na różyczki. Cebulę kroimy w piórka, a czosnek i ostrą papryczkę w drobną kostkę.  Na oleju smażymy cebulę, a gdy lekko się zeszkli dodajemy czosnek oraz chilli i smażymy jeszcze minutę. Dodajemy indyka, różyczki brokułu, suszone pomidory i przyprawy i smażymy, co jakiś czas mieszając przez około 6-8 minut.  W międzyczasie gotujemy makaron zgodnie z instrukcją na opakowaniu. Na patelnię dodajemy mascarpone, m

Drink blue mojito

Drink blue mojito
 

Mojito (mohito) to bardzo popularny drink na bazie rumu. Limonki i mięta to idealne składniki na letni napój. Proponuję niebieską wersję mojito - z dodatkiem blue curacao.

Składniki na 1 drinka:

  • Rum - 40ml
  • Mięta - kilka listków
  • Limonka - 1/2 szt
  • Syrop blue curacao - 1 łyżka
  • Lód w kostkach lub kruszony
  • Woda gazowana

Limonkę dzielimy na ósemki i wkładamy do wysokiej szklanki. Dodajemy listki mięty i syrop blue curacao. Całość ugniatamy, aby limonka puściła sok - przydaje się do tego tłuczek barmański. Dolewamy rum. Teraz dodajemy kostki lodu lub kruszony lód. Szklankę dopełniamy wodą gazowaną. Podajemy od razu.

 

Komentarze

Przepisy kulinarne

Popularne posty