Przejdź do głównej zawartości

Polecane

Szybki makaron z tofu i masłem orzechowym

Makaron wege/vegan w azjatyckim stylu z tofu i sosem z masłem orzechowym. Jest pyszny, aromatyczny i zrobicie go w 20 minut.  Składniki: Makaron wok noodle - 100g Tofu - 180g Por - 1szt Czosnek - 2 ząbki Papryczka ostra - 1szt Imbir korzeń - ok 2-3cm Olej sezamowy - 1 łyżka Sezam czarny i szczypiorek do dekoracji Sos orzechowy: Masło orzechowe - 1 łyżka Sos sojowy (najlepiej ciemny) - 1 łyżka Sos ostrygowy - 1 łyżka (w wersji wegańskiej pominąć) Sok z limonki - 1 łyżeczka Cukier - 1 łyżeczka Przygotowujemy sos. Łączymy masło orzechowe, sos sojowy, ostrygowy, sok z limonki i cukier, dokładnie mieszamy. Czosnek, imbir i papryczkę kroimy w drobną kostkę. Pora kroimy w plasterki. Wrzucamy razem na rozgrzany olej sezamowy i smażymy około 2 minuty, cały czas mieszając. Tofu trzemy na tarce o grubych oczkach i dorzucamy na patelnię. Smażymy, aż tofu lekko się zarumieni, zalewamy sosem. W międzyczasie gotujemy makaron zgodnie z instrukcją na opakowaniu. Ja używałam makaronu wok noodle, ale moż

Marynowane liście winogron

Liście winogronowe to świetna baza pod gołąbki. Teraz jest idealny sezon, aby je zamarynować do słoików!

Składniki na 1 słoik 1l:

  • Liście winogron - 50szt
  • Czosnek - 1 ząbek
  • Liść laurowy - 2szt
  • Ziele angielskie - 3szt
  • Pieprz ziarnisty - 5szt
  • Gorczyca - 1 łyżeczka
  • Zalewa:
  • Woda - 750ml
  • Ocet - 150ml
  • Sól - 1 łyżeczka

Liście muszą być dość duże - wielkości dłoni, niezniszczone, ładne. Liście zbieramy, myjemy, obcinamy łodyżki krótko. Liście trzeba sparzyć. Ja układałam je po 10 szt, układałam w durszlaku i wkładałam durszlak do garnka z gotującą się wodą. Kiedy liście zmienią kolor wyciągamy je i przelewamy je obficie zimną wodą. 


Liście ułożone po 10szt zawijamy. Najlepiej zawinąć boki i całość zwinąć w rulon. Układamy do słoika. Dodajemy czosnek, ziele, pieprz, gorczycę.
Składniki na zalewę gotujemy. Liście w słoiku zalewamy marynatą i zakręcamy.
Słoik pasteryzujemy 15 minut. 

 


 

Komentarze

Przepisy kulinarne

Popularne posty