Przejdź do głównej zawartości

Polecane

Sałatka z falafelem i granatem

Sałatka ze świeżymi warzywami, słodko-kwaśnym granatem i chrupiącymi falafelami. Sprawdzi się na obiad w ciepły dzień lub pudełkowy posiłek do pracy. Składniki: Falafele: Ciecierzyca surowa - 200g Cebula - 1szt Czosnek - 2 ząbki Soda oczyszczona - 1/2 łyżeczki Sól, pieprz, chilli Przyprawy mielone po 1/2 łyżeczki: kumin, kolendra, kardamon, cynamon Sezam - 2 łyżki Olej do smażenia Sałatka: Sałata lodowa - 1/2 główki Pomidory cherry - 16szt Papryka żółta - 1szt mała Papryka zielona - 1szt mała Granat - pestki z 1/2 szt Sos: Oliwa lub olej - 2 łyżki Ocet jabłkowy lub winny - 1 łyżeczka Tahini - 1 łyżeczka Cukier - szczypta Papryka słodka mielona - 1/2 łyżeczki Kumin mielony - 1/4 łyżeczki  Ciecierzycę zalewamy dużą ilością wody dzień przed przygotowywaniem dania. Falafele robimy tylko z ciecierzycy suchej (nie puszkowej). Namoczoną ciecierzycę odcedzamy i płuczemy. Mielimy w maszynce do mielenia mięsa razem z cebulą i czosnkiem. Do masy z cieciorki dodajemy wszystkie przyprawy, sezam i s

Burger bekonowy

Burger bekonowy

Domowe burgery wołowe są rewelacyjne. Ale jeśli do mięsa dodacie smażony boczek, będą jeszcze lepsze ;) Burgery można przygotować na patelni lub na grillu.

Składniki:

Burgery:
  • Wołowina (łopatka, antrykot lub rostbef) - 400g
  • Boczek wędzony - 80g
  • Pieprz
Dodatkowo:
  • Bułki - 2szt
  • Sosy - u mnie musztarda i keczup
  • Warzywa:
  • pomidor, ogórek kiszony, cebula, sałata lodowa, papryka peperoni marynowana

Boczek kroimy w niedużą kostkę. Smażymy na patelni. Nie dodajemy tłuszczu, wystarczy to, co się z niego wytopi. Studzimy.

Mięso na burgery mielimy. Dodajemy boczek wraz z tłuszczem z patelni. Doprawiamy pieprzem. Mieszamy, ale nie zagniatamy długo. Ze względu na dodatek boczku nie dodawałam soli, ale można dodać odrobinę.

Formujemy burgery. Ja używałam do tego specjalnej prasy, którą mocno natłuściłam. Można to także robić rękami.
Moje burgery były duże - użyłam po 200g mięsa na osobę.  

Burgery smażymy na mocno rozgrzanej patelni lub rozgrzanym grillu. Patelnię można lekko posmarować olejem, ale nie jest to konieczne, mięso jest wystarczająco tłuste. Jeśli robicie na grillu, warto zaopatrzyć się w tacki.
Długość smażenia mięsa zależy od grubości burgerów. Cienkim wystarczy 1-2 minuty z każdej strony na patelni. Moje burgery były dość grube, smażyłam je po 3 minuty z obu stron. Burgery na grillu mogą potrzebować 3-6 minut z każdej strony, w zależności od grubości i stopnia nagrzania grilla. Ważne -  mięsa nie dociskamy podczas smażenia!
Po smażeniu burgery odstawiamy na 2 minuty, aby odpoczęły.

Bułki smarujemy ulubionymi sosami, dodajemy pokrojone warzywa i usmażone burgery.

 

Komentarze

Prześlij komentarz

Przepisy kulinarne

Popularne posty