Przejdź do głównej zawartości

Polecane

Gofry belgijskie

Gofry z ciasta drożdżowego - chrupiące na zewnątrz i mięciutkie w środku. Genialne na ciepło i na zimno. Smakują świetnie ze świeżymi owocami czy bitą śmietaną. Składniki: Mąka pszenna - 250g Mleko w temperaturze pokojowej - 125ml Jajka - 2szt Masło - 100g Sól - szczypta Drożdże suche - 7g Cukier waniliowy - 1 łyżeczka Cukier - 70g (oryginalnie dużo więcej, ale ja wolę mniej słodkie) Tłuszcz do nasmarowania gofrownicy Oryginalne gofry belgijskie są bardzo słodkie. Zmniejszyłam ilość cukru do 70g i gofry nadal były słodkie, ale jak dla mnie idealnie. Jeśli lubicie bardzo słodkie, dodajcie nawet 100g cukru. Masło rozpuszczamy. Dodajemy mleko i mieszamy. Mąkę mieszamy z drożdżami. Dodajemy cukier, cukier waniliowy, sól, jajka i mleko z masłem. Mieszamy całość bardzo dokładnie łyżką.   Ciasto odstawiamy w ciepłe miejsce na godzinę do wyrośnięcia. Gofrownicę natłuszczamy i nagrzewamy. Wykładamy porcje ciasta (wielkości dużej, pełnej łyżki). Pieczemy do zarumienienia zgodnie z naszymi prefer

Pikantne puree z batata

Pikantne puree z batata

Puree z batatów to ciekawa alternatywa dla ziemniaczanego puree. Ma świetny, słodki smak, który warto zrównoważyć pikantnymi przyprawami.

Składniki:

  • Bataty - około 800g
  • Sól - 1 łyżeczka
  • Masło - 1 łyżka
  • Mleko - 3 łyżki
  • Ostra papryka - 1/4 łyżeczki
  • Chipotle - 1/4 łyżeczki
  • Pieprz - do smaku
  • Płatki chilli - do posypania

Bataty obieramy, kroimy w kostkę. Gotujemy z dodatkiem łyżeczki soli, aż będą miękkie. Odcedzamy.
Mleko z masłem lekko podgrzewamy. Dodajemy do batatów i zostawiamy na minutę. Po tym czasie bataty ubijamy  tłuczkiem do ziemniaków lub blendujemy. Doprawiamy pieprzem, ostrą papryką i chipotle. To ostatnie jest szczególnie ważne, bo nadaje nie tylko ostrego, ale także wędzonego smaku. Przed podaniem puree posypujemy płatkami chilli.
Puree z batatów sprawdzi się jako dodatek do ryby czy mięsa. Ja podałam je do grillowanej kiełbasy i sprawdziło się świetnie.

 

Komentarze

Przepisy kulinarne

Popularne posty