Przejdź do głównej zawartości

Polecane

Makaron z indykiem i brokułami w kremowym sosie

Makaron razowy z indykiem, brokułem i suszonymi pomidorami w delikatnym i kremowym sosie z mascarpone. Proste danie, które zachwyca smakiem! Składniki na 4 porcje: Makaron razowy kolanka (u mnie orkiszowy od Nudli Śląskich ) - 200g Indyk filet - 500g Pieczarki - 300g Brokuł - 1szt Czosnek - 2 ząbki Papryka chilli - 1/2 szt (opcjonalnie) Cebula - 2szt Suszone pomidory (nie z oleju) - 25g Rozmaryn - 2 gałązki Olej - 1 łyżka Pieprz ziołowy - 1/2 łyżeczki Kumin mielony - 1/2 łyżeczki Pieprz i sól do smaku Mascarpone - 120g Indyka kroimy w kostkę, pieczarki na ćwiartki, brokuł dzielimy na różyczki. Cebulę kroimy w piórka, a czosnek i ostrą papryczkę w drobną kostkę.  Na oleju smażymy cebulę, a gdy lekko się zeszkli dodajemy czosnek oraz chilli i smażymy jeszcze minutę. Dodajemy indyka, różyczki brokułu, suszone pomidory i przyprawy i smażymy, co jakiś czas mieszając przez około 6-8 minut.  W międzyczasie gotujemy makaron zgodnie z instrukcją na opakowaniu. Na patelnię dodajemy mascarpone, m

Surówka z fenkułem i czarną fasolą

 

Surówka z fenkułem i czarną fasolą

Prosta i lekka surówka - sprawdzi się idealnie jako dodatek do dań z grilla. Koper włoski nadaje jej świeżego, anyżkowego aromatu. Koniecznie podajcie ją mocno schłodzoną!

Składniki:

  • Sałata - około 3 garście (u mnie masłowa, dębolistna i rukola)
  • Ogórek zielony - 2 szt
  • Papryka zielona - 1szt
  • Fenkuł (koper włoski) - 1szt
  • Fasola czarna - 1/2 puszki (około 120g)
Sos:
  • Olej - 2 łyżki
  • Ocet - 1 łyżeczka
  • Cukier - szczypta
  • Papryka słodka - 1/4 łyżeczki
  • Pieprz - do smaku

Sałaty myjemy i rwiemy na mniejsze kawałki. Ogórki kroimy w plasterki, paprykę w paski.
Fenkuł obieramy z zewnętrznych warstw, odkrawamy nać i dolną cześć bulwy. Resztę kroimy w paski. Do surówki dodajemy także liście fenkułu, przypominające nasz koperek.
Fasolkę odcedzamy. Ja używałam czarnej fasoli, która fajnie komponowała się kolorystycznie z sałatką. Możecie oczywiście użyć fasoli w innym kolorze.
Składniki na sos mieszamy dokładnie. Łączymy z warzywami.
Sałatkę schładzamy przed podaniem.

Komentarze

Przepisy kulinarne

Popularne posty